ÖĞRENME ÇIKTILARI
- Öğrenciler ders sonunda Türk bayrağının dinsel açıdan anlamını tanımlayabilecekler.
- Ders sonunda koordinat sistemini ilk bulan ve dünyanın çevresini ilk ölçen kişiyi tanıyacaklar.
- Coğrafyanın babasının kim olduğunu hatırlayacaklar.
- Öğrenciler ansiklopedi devrimini gerçekleştirenlerin kimler olduğunu listeleyecekler.
- İlk resmi okulun ne zaman nerede açıldığını başkalarına aktarabilecekler.
- Coğrafyadaki devrimleri sıralayabilecekler.
- CBS sistemini oluşturan kişilerin mesleklerini tahmin edebilecekler.
- Türkiye'nin hangi projeksiyon tipiyle çizildiğini saptayacaklar.
- Kitaplarında ısı yalıtımına da yer veren coğrafyacıyı tanıyacaklar.
- Dört önemli projeksiyon tipini listeleyecekler.
- Haritaların neden kullanıldığını açıklayacaklar.
- Başlangıç meridyeninin sırayla nereden geçtiğinin var sayıldığını listeleyecekler.
- Yer kabuğundaki 7 büyük ve 7 küçük levhayı sayabilecekler.
- Tektonik döngüleri neler olduğunu ifade edecekler.
- Alçak ve yüksek basıncı tanımlayabilecekler.
- Coriolis kuvvetini tanıyacaklar.
- Bulutların etkilerini açıklayabilecekler.
- Fiziki coğrafyanın kurucusu olan ve güney Amerikanın bilimsel keşfini yapan kişiyi tanıyacaklar.
- En yağışlı ve en soğuk yerlerin yerini belirleyebilecekler.
- Aşınım birikim şekillerinden örnekler verebilecekler.
- Yağış şekillerinin nasıl oluştuğunu açıklayabilecekler.
- Vadi türlerini ve özelliklerini anlatacaklar.
- Dünyanın oluşumu hakkında fikir yürütebilecekler.
- Okyanusların kaç tane olduğunu bilecek ve isimlerini sıralayabilecekler.
- Ünlü coğrafyacıları ve haritacıları tanıyabilecekler.
- Dünyanın ilk coğrafyacısını tanıyabilecekler.
- İklim türlerini sayabilecekler.
- Türkiye'de görülen iklim tipleri hakkında fikir yürütecekler.
- Kıtasal hareketleri tanımlayacak ve örneklendirebilecekler.
- Karaların en fazla yer kapladığı yarım küreyi tanıyabilecekler.
- Topoğrafya türlerini listeleyebilecekler.
- Sürempozisyon kelimesini tanımlayabilecekler.
- Anadolu'yu etkileyen levha isimlerini sayacaklar.
Yorumlar
Yorum Gönder